donderdag 12 juli 2012

En dan zou een Drent ’sloom’ zijn? Kom nou…!

Groningers en Friezen moet bakzeil halen… oftewel hun ongelijk bekennen

In het noorden van het land (althans bij de Groningers en de Friezen) is het algemeen bekend (zegt men….) dat de Drenten niet de snelsten zijn.  Ze hebben méér tijd nodig om tot een besluit te komen, in elk geval meer dan een Fries en een Groninger. Dat is een gegeven, of de Drenten het willen toegeven maakt niet uit..! Of het echt waar is laat ik maar in het midden: ik weet het niet én als ik het al zou weten zou ik het nog niet zeggen! De reden? Simpel: in mijn familie zijn er én Friezen én Groningers én last-but-not-least Drenten… m.a.w. op de vlakte-blijven is een must!
Hoe ik bij het vorenstaande kom?  Wel.. sommige Drenten kunnen snel zijn, heel erg snel, wel 202 km (gemeten!) per uur.  Zie de afbeelding, RTV-Noord is de bron!
De Drent is snel, sneller dan met name menig/een (Groninger) familielid dat bij een geconstateerde snelheidsovertreding op een voertuig met twee wielen net niet de fatale grens overschreed en dus…  Wacht even… kon de Groninger beter kletsen dan de Drentse overtreder? ’t Zou me niet verbazen, alhoewel: de Drent verstond en verstaat naar mijn mening de kunst om door niets dan wel nauwelijks iets te zeggen de direct betrokkenen al dan niet op het verkeerde been te zetten! En dat is ook wel wat waard!
Ik ben blij een Groninger te zijn, alhoewel een beetje Drents bloed soms ook welkom zou zijn…!

Geen opmerkingen: