woensdag 11 juli 2012

Zeldzame orchidee gemaaid… nou en?

Om het in ’t Grunnegers te zeggen: ’t haar slimmer kint…!
Vanavond (‘k had niet eerder de tijd) even de melding van RTV-Noord gelezen. Ik moet, ondanks dat we al ruim acht jaar niet meer in Groningen wonen, toch elke dag het Noord-nieuws even doornemen. Met de familie en vrienden moet je toch over wat ons bindt kunnen praten, nietwaar!
Ik kreeg het volgende onder ogen:


Het is toch wat… maken we ons daar nu (erg) druk over… of heeft de komkommertijd zich ook bij RTV-Noord gemeld?
Dan denk ik in eens aan de tochten die Tiny, mijn echtgenote en maatje, en ik destijds maakten in het gebied van het Lauwersmeer. Voor zij die daar nog nooit geweest zijn: je weet niet wat je ziet, hoort én je ruikt zelfs de zee! Met andere woorden: je mist heel wat als je daar nog niet/nooit geweest bent!
Ik ga straks lekker slapen, ‘k zal aan de orchideeën denken en aan het Lauwersmeer-gebied! En aan Johan Franke in het Noorden: Johan, je bent weliswaar zakenman, dat weet ik en dat mag ook, maar ach: als één orchidee je nauwelijks iets kost en geen of bijna geen omzet kost... maai ze dan niet! Geef duidelijke instructies aan de tuinman! Welterusten en jullie ook allemaal.

Geen opmerkingen: